Sådan fungerer en spilleautomat

Spillemaskiner er elektromekaniske spilleautomater, der bruger tilfældige tal og giver sandsynlige resultater.

Udbetalingstabel

Udbetalingstabellen viser spilleren, hvilke kombinationer, der giver udbetaling og hvor meget.

Hjul

Gevinstrækker

De fleste automater har flere gevinstrækker på hjulene, så der er mulighed for, hvor mange rækker spilleren vil satse. Hver række er lig med én indsats, så på en 50 øres automat, vil væddemål på 5-rækker svare til at spille 2,50 kroner.

Møntbakke

Selvom mange automater udskriver billetter, der kan genbruges, har automater, der udbetaler i mønter, en stor bakke til at fange dem i.

Kreditmåler

En kreditmåler holder styr på, hvor meget kredit spilleren har i øjeblikket, samt gevinster, når hjulene drejer.

Kreditter bruges ofte i stedet for at vise faktiske kontante beløb, da det for spilleren ikke virker så negativt som at miste penge.

Arm eller knap

Når spilleren har valgt, hvor mange rækker han/hun vil satse, vil træk i armen eller tryk på indsatsknappen låse indstillingerne, vælge et tilfældigt tal og dreje hjulene.

Random Number Generator (RNG) og hjul

RNG

RNG genererer kontinuerligt tusindvis af tal pr. sekund, mens automaten er tændt.

Nogle RNG'er kan bruge en enhed, der indsamler termisk støj og konverterer den til elektriske signaler, der hjælper med at generere tallene, da computere alene kun kan generere pseudo-tilfældige tal.

EPROM

EPROM (sletbar, programmerbar, skrivebeskyttet hukommelse) kontrollerer vægtningen af automaten for at sikre, at den ønskede udbetalingsprocent er nået.

(Se afsnittet "Odds og vægtning" nedenfor).

Indsatsknap

Når der trykkes på indsatsknappen, vælges og anvendes det tal, der er genereret af RNG i netop dette øjeblik.

Hjul

Hjulene hører med til showet, og når de drejer, ved automaten allerede, hvad resultatet vil være. At dreje og stoppe hjulene i rækkefølge er med til at skabe spænding for spilleren, så han/hun bliver mere interesseret.

Stop

Hvert hjul har normalt 20 til 30 stop, som er symbolerne og de tomme mellemrum på hjulet.

Odds og vægtning

Over mange tilfældige spilsessioner er odds forudsigelige. Ved at justere udbetalinger til gevinstgivende spins overholder casinoer lovmæssige krav, mens de leverer en underholdende oplevelse.

Eksempel på enkelt hjul

Udbetalinger

Med tiden bliver odds forudsigelige,

så justering af udbetalinger pr. mulige gevinstgivende spins



har forudsigelige resultater over mange tilfældige spilsessioner

Nødvendig juridisk udbetalingsprocent

Mange lande har love, der kræver visse udbetalingsprocenter. F.eks. vil en automat, der returnerer 85 eller 90 % af de penge, der modtages over tid, stadigvæk give casinoet en 10 % - 15 %.


Vægtning

Den programmerbare EPROM giver mulighed for vægtning til at finjustere spiloplevelsen.

Hvis et hjul f.eks. har 10 tomme pletter, er det ligegyldigt, så længe denne kvote er opfyldt, hvilke tomme pletter der anvendes. Automaten kan programmeres til at lande på tomme pletter rundt om jackpotter for at give spilleren indtryk af en "næsten gevinst."

Stabling af odds:
flerhjuls spillemaskiner


På en flerhjuls automat reduceres oddsene ved at vinde eksponentielt. Hvis du f.eks. tager førnævnte eksempel med det enkelte hjul og multiplicerer det til 3 hjul (alle med identiske symboler som det første), falder chancerne for en gevinstgivende kombination (3 af jackpot-symbolerne i stedet for 1) fra 1/20 chance til 1/8000 chance.

Kabinet og skærm

Kabinet og skærm fungerer som et faraday-bur for at sprede de elektriske signaler fra el og jord, hvilket forhindrer, at eksterne elektriske signaler forstyrrer automatens processer. Skærmen er belagt med et klart, elektrisk ledende kemikalie og forbindes til metalkabinettet for at muliggøre konduktivitet mellem de to.

Møntkomparator

Møntkomparatoren accepterer eller afviser mønter, der puttes i automaten. Den sammenligner indkommende mønter, der tidligere blev placeret i komparatoren (f.eks. hvis der er nikkel i komparatoren, så vil automaten kun acceptere nikkel).

EPROM

EPROM'en er programmeret og testet på fabrikken og derefter anbragt i automaten med et manipuleringssikkert klistermærke henover. Denne jetonstil kan omprogrammeres med ultraviolet lys og skal fjernes fra automaten, når det gøres, hvilket kun er tilladt, når en spilmyndighed er til stede.

Møntdispenser

Møntdispensere bruger en lyssensor til at tælle antallet af udleverede mønter.

Hjul

Hjulene har sensorer, der registrerer ekstra bevægelse, så forsøg på manuel bevægelse af hjulene forårsager en fejl, der vises på LCD-skærmen, og eventuelle gevinster afvises.

Referencer

Del/integrer kode

• Kopiér/indsæt koden nedenfor for at dele dette projekt på dit websted (i en iframe).

Oprettet af 888casino